Har du fått et inkassokrav fra vår samarbeidspartner Fair Collection betyr det at vi i AutoSync ikke har mottatt betaling for en faktura vi har sendt for en god stund siden. Det betyr at AutoPASS-avtalen og bombrikken din er sperret inntil vi mottar betaling for kravet. Når bombrikken er sperret får du ikke rabatter og fordeler som månedstak, fritaksavtale (HC-kort) eller elbil-fordeler.

Bombrikken blir automatisk åpnet og aktiv igjen når du betaler inkassokravet, men husk at det kan ta noen dager fra du betaler, til pengene er registrert. Har du passert bomstasjoner mens brikken var sperret får du faktura uten rabatter direkte fra det lokale bompengeselskapet. 

Vårt innkrevingsløp har disse stegene:

  1. Vi sender faktura for siste periode. Faktura blir sendt til den kanalen du har aktivert, f.eks. eFaktura, avtalegiro eller papirfaktura. Fakturaen har 14 dagers forfall.
     
  2. Om faktura ikke blir betalt sender Fair Collection et inkassovarsel. Dette er en påminnelse om at kravet er ubetalt, og at det kan bli sendt til inkasso hvis du ikke betaler inkassovarselet. Inkassovarselet inneholder et renter og gebyrer, og har 14 dagers forfall. 
     
  3. Hvis inkassovarselet heller ikke blir betalt, vil du få et inkassokrav, også kalt betalingsoppfordring. Det er da inkassoselskapet som følger opp kravet videre, og de legger på renter og salærer. Når kravet er gjort opp til inkassoselskapet sender de en melding til oss om mottatt betaling. Avtalen din blir gjenåpnet når vi har mottatt meldingen fra inkassoselskapet.

 

Når vi sender en faktura, bruker vi den informasjonen du selv har registrert på avtalen din. Du er selv ansvarlig for å oppdatere dine personlige opplysninger. Du kan enkelt endre adresse, e-postadresse eller telefonnummer hvis du logger inn på autosync.no. Vårt beste tips for å få betalt fakturaen til rett tid er å velge e-faktura eller avtalegiro. Det ordner du i nettbanken.

I Fair sin portal Fairdc.no kan du betale inkassokravet ditt, be om utsettelse, nedbetalingsplan, eller sende klage. Logg inn med BankID, eller bruk innloggingsdetaljer som du har mottatt på ditt inkassokrav. Hvis det er noe du lurer på angående din inkassosak, må du kontakte inkassoselskapet direkte.

Kontaktinformasjon:
Fair Collection AS
Tlf: 95 51 20 00
E-post: kundetjenester@fair.no

Dersom du har mottatt inkasso fra flere selskaper kan du sende en henvendelse til inkasso@autosync.no

Oversikt over ubetalte fakturaer?
Logger du inn får du full oversikt over dine betalte og ubetalte fakturaer, og status på disse.
Logg inn

  

Logo