Velkommen til Autosync
1. september 2024 ble Fremtind Service til AutoSync. Nytt navn, samme gode fordeler.
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om vår selvbetjeningsløsning.
For å bli bedriftskunde må du fylle ut et skjema for å inngå AutoPASS-avtale.
Du mottar så en e-post fra oss med lenke til førstegangs innlogging.
Senere bruker du din BankID for innlogging.
Har du ikke mottatt e-post med lenke for innlogging, eller av andre grunner ikke har fått tilgang, må du kontakte oss for å få en ny e-post med lenke.
Kundenummeret ditt finner du øverst til høyre på siste faktura du mottok fra oss. Har du elektronisk faktura kan du åpne den som PDF i nettbanken og se kundenummeret ditt.
Trenger du hjelp kan du kontakte kundeservice.
Ønsker du å bruke bombrikken i en annen bil kan endre avtalen din. Dette gjør du ved å logge inn og flytte brikken over til en ny bil.
Hvis du ønsker å eksportere dine passeringer til en CSV-fil-følger du disse stegene:
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du få faktura tilsendt som PDF enten i nettbanken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
Mangler fakturaen KID nummer, kan dette være fordi du har avtalegiro, da trekkes beløpet automatisk fra din konto.
Har du allerede kjøpt ny bil kan du logge inn å flytte brikken din over til den nye bilen under "Gjør endringer" og "Flytt brikke".
Hvis du har avsluttet avtalen men valgt å beholde brikken for senere bruk, velger du den inaktive brikken/avtalen under avtaleoversikt og flytter brikken over til ny bil. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, kan du kaste den som elektronisk avfall. Husk at inaktive brikker du velger å gjenbruke senere fortsatt blir belastet 5 kr. per måned.
Sånn avslutter du avtalen:
Det finner du under "utslipp og miljøklasse" på Statens vegvesen sine nettsider.
Det kan være ulike årsaker til at du får feilmeldingen "noe gikk galt" eller "Access denied" når du logger deg inn.
I noen tilfeller kan det være forskjellig sum på passeringsoversikt på PDF-fil og CSV-fil. Det kan skje hvis det i perioden er passeringer som er kreditert eller hvis det er sendt ut ny brikke.
I CSV-filen ser du kun det som skal betales, mens i PDF-filen ser du både passeringer som skal betales og passeringer som skal krediteres.