Velkommen til Autosync
1. september 2024 ble Fremtind Service til AutoSync. Nytt navn, samme gode fordeler.
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om AutoPASS-avtale og bombrikke.
Du bestiller avtale og bombrikke ved å logge inn. Logg deg inn med din BankID, opprett avtale og følg stegene videre.
Å være kunde hos AutoSync har mange fordeler. Vi har blant annet rabatter på bom og ferge i Norge og norden, elbilfordeler, mulighet for rabattavtaler på nordiske broer, oversikt i mobilbanken, og egen automotive app..
AutoPASS avtale og bombrikke koster bare 5 kroner per måned (fire kroner + mva). Et brikkeabonnement dekker kostnader til kjøp, utsendelse og utbytting av bombrikken din.
Med Brikkeabonnementet vil man bli belastet for alle bombrikker som ikke er avsluttet. Det betyr at aktive eller midlertidig inaktive bombrikker vil bli belastet 5 kr. månedlig.
Har du mottatt e-post om at du snart mottar en ny bombrikke er det ingen fare, du trenger bare å bytte ut den du har i bilen i dag. Har du også en ferjeavtale, oppdaterer du denne på Autopassferje.no.
Grunnen til at din bombrikke må byttes er at utløpsdatoen på batteriet nærmer seg, og derfor bytter vi ut brikken kostnadsfritt for deg. Du trenger ikke å kontakte kundeservice, kun bytte ut brikken i bilen din.
Du kan bruke bombrikken i hele Norge.
Du kan bestille feste til bombrikken i vår nettbutikk.
Nettbutikk
Har du allerede kjøpt ny bil kan du logge inn å flytte brikken din over til den nye bilen under "Gjør endringer" og "Flytt brikke".
Hvis du har avsluttet avtalen men valgt å beholde brikken for senere bruk, velger du den inaktive brikken/avtalen under avtaleoversikt og flytter brikken over til ny bil. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, kan du kaste den som elektronisk avfall. Husk at inaktive brikker du velger å gjenbruke senere fortsatt blir belastet 5 kr. per måned.
Sånn avslutter du avtalen:
Det er viktig å avslutte AutoPASS-avtalen med én gang. AutoPASS-avtalen er personlig. Hvis du bare tar ut brikken, men ikke sier opp avtalen, må du fortsatt betale for passeringene til den solgte bilen din. Logg inn for å gjøre endringer.
Les mer
Du kan enkelt endre avtalen din ved å logge inn. Husk at du selv er ansvarlig for å oppdatere dine opplysninger som kjøretøy og postadresse.
Merk at avtalen og bombrikken er personlig, du kan derfor ikke endre navn og fødselsdato på selve avtalen.
Har du betalt depositum for bombrikken din ved inngåelse av AutoPASS avtale, vil du få resterende depositum igjen når du avslutter avtalen din.
Fra 1.11.23 gikk vi bort fra depositum og over til brikkeabonnement. Brikkeabonnement på 5 kr blir trukket fra depositumet ditt hver måned. Etter 40 måneder vil depositumet være brukt opp, og du faktureres deretter 5 kroner i måneden.
Du registrerer AutoPASS-avtalen din på bilnummeret og ikke det personlige bilskiltet. Har du ikke AutoPASS-avtale kan du følge lenkene under.
Skal du avslutte en AutoPASS avtale for noen som har gått bort, er det enkleste å kontakte oss via kontaktskjema. For å gjøre prosessen mest mulig effektiv, kan du legge ved en skifteattest som viser din relasjon til avdøde og hva du har tilgang til å gjennomføre.
Merk at du ikke kan overta AutoPASS-avtalen til noen andre, eller ta i bruk en brikke som tilhører noen andre. Avtalen er personlig, og bombrikken er knyttet til en bil sitt registreringsnummer.