Velkommen til Autosync
1. september 2024 ble Fremtind Service til AutoSync. Nytt navn, samme gode fordeler.
Her kan du finne svar på noen av våre mest stilte spørsmål om faktura.
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du få faktura tilsendt som PDF enten i nettbanken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
Fra oktober 2023 sender vi ikke ut detaljert passeringsoversikt med fakturaer lengre. Dette gjør vi for å effektivisere og redusere kostnader knyttet til fakturautsendelser.
Du finner enkelt dine passeringer ved å logge inn på selvbetjeningsløsningen på autosync.no å velge "Passeringer" i menyen.
Mangler fakturaen KID nummer, kan dette være fordi du har avtalegiro, da trekkes beløpet automatisk fra din konto.
Hvis du ikke har betalt fakturaen din i tide kan du få en påminnelse fra oss på SMS. Logg inn for å få oversikt over ubetalte fakturaer. Fakturaen din kan ha forfalt selv om du ikke har mottatt SMS fra oss.
Har du betalt fakturaen kan du se bort i fra SMS'en. Husk at det kan ta 1-2 dager før betalingen din er registrert i våre systemer.
For at vi skal kunne sende eFaktura må opplysningene dine være oppdatert både hos oss og banken din. Les under for hva du bør sjekke hvis du har opplevd dette:
Logg inn på autosync.no og sjekk at disse opplysningene stemmer:
Har du fått inkassovarsel eller inkassokrav fra Fair Collection betyr det at vi i AutoSync ikke har mottatt betaling for en faktura vi har sendt for en god stund siden.
Alt om inkassovarsel finner du her
Inkassovarsel
Alt om inkassokrav finner du her
Inkassokrav
Ønsker du å klage eller allerede har betalt, fyll ut kontaktskjema og legg ved dokumentasjon. Du finner kvittering for betalingen i din nettbank. Kvitteringen må vise KID, dato, beløp og kontonummer.Kontakt oss
Fair Collection AS er vår samarbeidspartner. Fair sender ut inkassovarsel og inkassokrav på vegne av AutoSync.
Månedstaket gjelder pr. kalendermåned, mens vi fakturerer etter hvor mye du kjører. Vi fakturerer maksimalt én gang per måned, per bil. Hvis summen er lav, kan det gå lengre tid mellom hver faktura. Månedstaket kan derfor ses på flere fakturaer. Bestiller du bombrikke i midten av en måned, kan det hende du ikke oppnår månedstak den første måneden.
Med fordelen timesregel betaler du kun for én bompassering i ett område innen en gitt tid. Timesregel kan være mellom 1-3 timer, og det er bomselskapene som bestemmer tid og pris for passeringen.
Hvis du har flere bompasseringer i ett område som har timesregel, betaler du kun for en passering med 20 % rabatt. Resten av passeringene som er gjort innenfor timesregelen er registrert med pris på 0 kr. Det er ikke nødvendigvis den første passeringen du betaler for.
Den vanligste årsaken er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp på den solgte bilen. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du logger inn og endrer avtalen din hvis du selger og kjøper bil. En annen årsak kan være at de fakturerte passeringene gjelder fra før bilen ble solgt og avtalen ble avsluttet.
Logg inn for å se full oversikt over alle fakturaer og bompasseringer.
Hvis du betaler fakturaen til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke innbetalingen registrert. Hvis du ikke betaler til vårt kontonummer innen forfall vil du få tilsendt faktura med inkassovarsel.
Lurer du på om en faktura er betalt riktig? Logg inn å se fakturaoversikt.
Logg inn
Vi har et gebyr på 49 kroner for å dekke kostnadene knyttet til håndteringen av papirfaktura. Du kan velge elektronisk faktura som et enklere og mer miljøvennlig alternativ.
Det er 14 dagers forfall på faktura.