Velkommen til Autosync
1. september 2024 ble Fremtind Service til AutoSync. Nytt navn, samme gode fordeler.
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om vår selvbetjeningsløsning.
Du logger enkelt inn med BankID.
Mottar du faktura fra oss betyr det at du har et kundeforhold hos oss. Første gang du logger deg inn på avtalen din, velger du "aktiver kundeforhold du har fra før" og legger inn ditt kundenummer og registreringsnummer på kjøretøyet ditt. Dette er for å knytte deg opp til avtalen din.
Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken din. Hvis du får faktura tilsendt som Vipps-faktura, finner du fakturaen din i Vipps-appen.
Har du ikke et kundeforhold logger du inn med din BankID og oppretter et privat kundeforhold. Registrer dine opplysninger, og registrer ny bil.
Mottar du faktura fra oss har du et kundeforhold fra før. Bruk BankID når du logger inn så vi kan knytte deg opp mot kundeforholdet ditt. Velg "aktiver kundeforhold du har fra før", og skriv inn kundenummer og registreringsnummer. Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura, vil du finne fakturaen din i nettbanken. Hvis du får faktura tilsendt på Vipps, finner du fakturaen din i Vipps-appen.
Kontakt oss hvis du ikke finner kundenummeret ditt, så hjelper vi deg.
Får du feilmelding når du logger deg inn?
Kundenummeret ditt finner du øverst til høyre på siste faktura du mottok fra oss. Har du elektronisk faktura kan du åpne den som PDF i nettbanken og se kundenummeret ditt.
Trenger du hjelp kan du kontakte kundeservice.
Når du har logget inn med BankID følger du disse stegene:
Du skal da komme inn på avtalen din.
Logg inn og velg ditt kundeforhold. Under «Avtaler» blar du ned til «Gjør endringer». Her velger du «Registrer ny bil». Følg stegene.
Logg inn
Ønsker du å bruke bombrikken i en annen bil kan endre avtalen din. Dette gjør du ved å logge inn og flytte brikken over til en ny bil.
Hvis du ønsker å eksportere dine passeringer til en CSV-fil-følger du disse stegene:
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du få faktura tilsendt som PDF enten i nettbanken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
Mangler fakturaen KID nummer, kan dette være fordi du har avtalegiro, da trekkes beløpet automatisk fra din konto.
Har du allerede kjøpt ny bil kan du logge inn å flytte brikken din over til den nye bilen under "Gjør endringer" og "Flytt brikke".
Hvis du har avsluttet avtalen men valgt å beholde brikken for senere bruk, velger du den inaktive brikken/avtalen under avtaleoversikt og flytter brikken over til ny bil. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, kan du kaste den som elektronisk avfall. Husk at inaktive brikker du velger å gjenbruke senere fortsatt blir belastet 5 kr. per måned.
Sånn avslutter du avtalen:
Det finner du under "utslipp og miljøklasse" på Statens vegvesen sine nettsider.
Kommer du til en hvit side hvor du kun kan velge aktør og velge mellom privatperson eller bedrift, men ikke ser avtalen din, kan det være heng i innloggingen. Prøv å logge deg helt ut og så inn igjen.
Det kan være ulike årsaker til at du får feilmeldingen "noe gikk galt" eller "Access denied" når du logger deg inn.
I noen tilfeller kan det være forskjellig sum på passeringsoversikt på PDF-fil og CSV-fil. Det kan skje hvis det i perioden er passeringer som er kreditert eller hvis det er sendt ut ny brikke.
I CSV-filen ser du kun det som skal betales, mens i PDF-filen ser du både passeringer som skal betales og passeringer som skal krediteres.